Fjärde advent

Hela dagen har tillbringats i köket med familjen, massa julgodis har bakats och Linnéa Michelsen känner sig som en flodhäst  xD

Vi gjorde:
Fyra plåtar pepparkakor,

(ganska stor tjockleks-skillnad mellan vissa)

(tjockisen och bokstäverna ska hängas i granen)

"catti-bollar" (mandelmassa i vit choklad), hemmagjord mörk choklad med olika sorters krossade nötter, cocosbitar som senare kommer doppas i choklad,

och maaassor marsipan-figurer!

Julia rullade mini-bollar som vi doppade i vit choklad och byggde "snölyktor" med, jag gjorde äpplen med choklad-doppade stjälkar och i bakgrunden står julias grisar, paket och snögubbar.

Jag gjorde päron med xanté i och även dessa fick choklad-stjälkar. Bakom päronen står Cattis jultomtar med näsor som vi doppat i vit choklad och även hennes dunder-fina-lutande-granen-på-granåsen till vänster.

De vita och ljusbruna bollarna är smaksatta med citron och de rosa/vit/bruna bollarna är vanlig marsipan med karamell-färg som vi hällt resterna av den smälta chokladen över.

Mina citron-hjärtan doppade i mörk choklad! Gjorde två röda hjärtan också, bara vanlig marsipan med lite ljus choklad på kanten.


Åt "tomtegröt" och mackor till lunch och en väääääldigt massa "smak-prov" under bakningen, så någon kvällsmat kommer inte på fråga!! Magen putar så mycket utåt att jag ser gravid ut  xD
Skulle egentligen gjort knäck idag också, och pyntat julgranen, men när Pia körde Catti och Tobbe till Hestra var jag och Julia så utmattade att vi båda somnade på varsin soffa..

Får bli någon annan dag, vad sägs om i alldeles sista minuten, på Torsdag kväll?  ;)





Kommentarer
Postat av: ester

det där va elakt. allt ser ju så gott ut att jag bara vill springa hem till dig och äta upp alltihop.. :D

2010-12-20 @ 08:16:49
URL: http://esterssons.blogg.se/
Postat av: Mamma Anna

mmmmmmmm mums vad det ser gott ut! Kraaaam

2010-12-20 @ 10:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0