Första advent!

Det fälldes någon tår, men det är ju inte så konstigt, det blev ju mer än fyra år...

Tillbringade hela dagen med mitt ex, Robert, idag.
Vi skulle egentligen stuckit och tränat, men ingen av oss var speciellt pepp på det när det väl var dags att åka. Blev istället en hel-dag med prat om då och nu, men det kändes verkligen som om att det behövdes!!
Satt nästan två timmar på Lilla Krogen, åt, pratade, åt, pratade och åt ännu mer så nu känner jag mig tjoooooock!
Ut i kylan och kolla på Värnamos underbara julskyltning - ett godis-stånd och en mandel-vagn -.-'
Sen hem till mig och prata ännu mer.. Är glad att vi gjorde det för nu har vi sagt allt som finns att säga, så nu behöver vi inte sitta och vara seriösa i flera timmar till :)
För att "lätta lite" på den jobbiga stämningen bestämde vi oss för att åka tefat på min gräsmatta! Har ju en liten backe på min trädgård, men när vi tröttnade på den försökte vi åka på vägen  - mindre lyckat..  Kallt var det, men väldigt kul och vi kunde skratta av oss det seriösa lite.

Kände mig som en is-glass när vi kom in igen, så jag blev väldigt glad när jag såg att pappa stod och kokte glögg!
Blev lite första-advents-mys med familjen och sen åkte Robert hem till Gislaved :)

Hjärnan är väldigt lurig ibland. Den kan få en att efter psykisk anträngning känna sig fysiskt trött.. Något för alla psykologi-intresserade att tänka på  ;*

När första ljuset brinner, står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas, att fira få advent.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0