Ny vecka :)

Idag är det måndag igen, men ingen suck över det för det är ju lov!

Tänkte gått upp vid åtta idag och gjort lite nytta, men jag orkade verkligen inte, utan låg kvar i sängen till halv tio istället..
När jag tog mitt morgonkaffe fick jag mig en annorlunda syn; Min lillasyster dricker oboy på ett så speciellt sätt att hon får det i armhålan.. (?!)  Hon är allt lite speciell den flickan :P

När Catti kom hem från tandläkaren lånade jag hennes moped och körde in till stan för att shoppa med Carro och Issa! Kan ju inte köra min moped för lyset är sönder och vill ju inte precis ha 1200kr i böter..
Glömde kameran hemma, så det blev inga kort. Hittade iallfall en svart tunika och en bandlös bh till också :)   När jag insåg att jag behövde sy upp den kom jag till samma slutsats som de senaste gångerna jag shoppat;
Jag borde sluta använda kläder, helt och hållet! Jag menar, allting är ju för stort..
(Och inte nog med det, mina fötter har typ krympt! Jag köpte skor i strl.34 på barnavdelningen när jag skulle till Gran Canaria i oktober...)
Vi var iallafall riktigt effektiva med shoppingen idag, för vi hann bort till Stigs och fika också. Jag hann slänga i mig en kycklingsallad och springa in på Hemmakväll för att köpa chips och ett PS3-spel till brorsan innan jag gick vidare mot optikern.
Väl borta hos optikern fick jag vänta en stund innan ögonläkaren kom. Det gick inte alls till som jag trodde! Han kom fram till mig där jag satt i soffan, bad mig böja huvudet bakåt, droppade något i mina ögon och sen gick.. Och gud vad det sved!! Ögonen blev helt röda och efter en stund blev jag i princip blind. Försökte se vad det stod i de sms jag fick när jag satt där och väntade, men det gick verkligen inte. En gubbe tyckte så synd om mig så han erbjöd sig att läsa vad det stod xD
Jag hade egentligen tänkt köra hem efter synundersökningen och hämta lillsyrran så att vi kunde springa lite. Det var dock något jag kunde glömma för jag såg knappt någonting alls och mina pupiller var så stora att man knappt kunde se vilken färg jag har på ögonen..  Så jag gick bort till gymmet istället och väntade på att det skulle gå över.
Jag väntade helt i onödan för det släppte inte. Gick ner till simhallen och satt där en stund, plaskade med fötterna och pratade med några trevliga människor :)
Pappa fick komma bort med träningskläder till mig vid sex när min syn började komma tillbaka.
Så åkte jag, lillsyrran och pappa bort till Borgen där det blev en runda på 6.8km för min del. Kändes riktigt skönt efteråt faktiskt.
Sen tillbaka till sporthallen för att duscha, men upptäckte då att mitt skåp inte gick att öppna! Så fick leta upp Emanuel (en som jobbar i sporthallen) som gav mig en hammare att slå upp skåpet med.. Ni kan ju tänka er vilken min Per (Emanuels chef) fick när jag lämnade tillbaka den och sa "Tack för lånet, lite våld löser allt. Emanuel gav mig den.. "
Dusch, bastu och apelsin med lillasyster, sen gå till Åhléns för att hämta mopeden och åka hem till skogen.

Trött efter ännu en bra dag. Ansiktsmask avklarad och nu blir det film med syskonen :D




Lillasyster med oboy i armhålan xD
Lillasyster med oboy i armhålan xD



Mer än 6timmar efter droppningen och jag har fortfarande rådjursögon!
Mer än 6 timmar efter droppningen och jag har fortfarande rådjursögon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0