Bestraffning?

Jag vet inte om jag sagt detta innan, men hur som helst, så har jag ingen tro. Dett betyder inte att jag säger att varken Allah, Gud eller Krishna finns, utan bara att jag inte är säker på om jag tror på det eller inte.
Anyways, om någon av alla dessa gudar finns så känner jag mig rätt så bestraffad just nu.. Varför?
Jo, jag har inte haft ork att göra något alls på senaste tiden, inte ens träna trots att jag känner att jag absolut behöver det just nu. Så när jag äntligen bestämmer mig för att ta tag i mitt liv och göra något så blir jag sjuk!! Snacka om att lägga fälle-ben och reta mig - nu kan jag ju inte göra något alls trots att jag vill.
Min tolkning: Att vara för lat för att göra något du borde, betraffas med att inte kunna göra det du vill. Denna bestraffning borde leda till jämnare fördelning av sysslor och mer effektivitet.

Nog om mina filosofiska tankar, överlåter detta till mina kristna pratglada vänner, Ester och Julia, att disskutera nästa håltimme ;)

Feber bara stiger, och mitt självförtroende bara sjunker. Bara ligger här hemma och tycker synd om mig själv..
Människan är bra underlig - om en del av vår kropp säger "ät en extra kaka" och den andra delen säger "nej, det räcker" så lyckas man alltid välja den som leder till att man mår dåligt efteråt. (Iallafall jag)
Varför väljer man något som man vet kommer leda till något negativt, vill vårat inre att vi ska lida för att vi gör fel val i livet? Hur långt kan sånt nå? Kan man övertala sig att mörda någon?
Känner att det inte är nyttigt för mig att ligga ensam hemma helt ensam - jag som är smått beroende att prata fyller ju hela hjärnan med tankar om allt möjligt men vet inte vart jag ska göra av det.
Dags att bli frisk snart?

Jaja, blir troligtvis ingen skola imon heller och inte något Sant Patrics firande heller för den delen - vilket betyder att jag inte får nypa några o-gröna rumpor :(
Så mina älskade vänner, nyp lite åt mig med!


Har ju glömt att berätta att Ella har fått ett syskon - Lilla Arvid !
*no comments on the name-picking... hrmm*
Och nu har dom äntligen börjat flytta in i huset efter all renovering och diverse komplikationer! :D

Kommentarer
Postat av: ester

haha, du kan vara lugn, jag och julia tar upp det ämnet nästa torsdag ;)

2011-03-18 @ 09:59:11
URL: http://esterssons.blogg.se/
Postat av: elina.

linnéaaa, jag känner mig dum............

2011-03-18 @ 13:58:42
URL: http://elinatauson.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack, linnéa! :)

visst var det asfint!! :D trevlig helg på dig och krya :)♥

2011-03-18 @ 15:27:37
Postat av: Mamma Anna

Älskar dig såååå mycket! Kram mamma

2011-03-19 @ 11:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0