Siraps-söndag

Anonym om Pasta, plugg och panik:
vad händer i gbg?

Svar: Göteborgsvarvet ;)

Jaa, så va det äntligen över!!
Nu har Linnéa Ida Magdalena Michelsen sprungit sin första långdistanstävling! Har aldrig i hela mitt liv sprungit så lång och aldrig någonsin tävlat i långdistans!
Till frågan som alla ställer då; Hur gick det?
Det gick jättebra! Jag hade som mål att överhuvudtaget komma i mål vilket jag klarade :)
Gladast av allt är jag för att pappa la ut en bild på mig på facebook där han skrev att jag va stolt över mig :D
Han startade i grupp mycket tidigare än mig, så han stod vid målet och hejjade på mig när jag spurtade sista biten. Är lite ledsen på mig själv för jag kände att jag hade kunnat springa fortare, eftersom jag fortfarande hade energi kvar efter mål. Men jag vågade liksom inte ta i för mycket och riskera att inte komma i mål alls.
Så jag är ändå nöjd med att ha kommit in på 2:16  :)
Pappa sprang på 1:40 och pia på 1:57.

Jag rekommenderar faktiskt alla att springa göteborgsvarvet innan ni dör (eller jorden går under?) för det är en jättekul upplevelse! Man behöver ju inte springa, det va flera som gick. Det är liksom bara så häftigt när alla står och hejjar på en, barn som vill göra high-five och tusentals löpare och välgörenhetsaktivister som alla springer med egna mål och förhoppningar. Folk stod ut med banan och bjöd på extra vatten mellan vatten-kontrollerna (vissa fulla människor försökte bjuda på sprit och alkohol) och band som spelar musik och hejklacksgrupper som skriker ramsor. Alla ler mot en, visslar och peppar en till att inte ge upp!!

Simons och Emelies fest blev aningen kaos, så jag orkar inte ens berätta om den xD

Annars så viga lilla jag är som en o-kokt spagetti idag och tänker spendera resten av dagen i jacuzzin!
Orkar inte ens hänga på pappa och pia på en "återhämtningsrunda" idag, så jag får väl skylla mig själv som kommer ha ont i kroppen resten av veckan xD

En lökig bild på mig efter varvet (och det är inte svett, man kan springa genom "duschar" under varvet för att kyla ner sig, det va ju trots allt 20 grader varmt)

..och min fiiina (och första) medalj!


Grattis till kenyanen som vann i år igen, men också slog rekord (i år igen) och sprang på 1:00:50. Kan ni fatta det? Han springer 10km på mindre än 30min!!
Jag vet inte vem som vann bland damerna, men hon slog iallafall också rekord i år, så grattis till henne med!!




Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Hurra bra kämpat Nea. Du är såååå duktig!! Älskar Dig

2011-05-22 @ 17:50:56
Postat av: elina.

så stolt över dig lenning!! :D:D

2011-05-22 @ 21:08:10
URL: http://elinatauson.blogg.se/
Postat av: ester

grattis igen :D:D <3

2011-05-23 @ 13:24:41
URL: http://esterssons.blogg.se/
Postat av: beccis

va duktig du var gumman :) ♥



börjar känna mej taggad inför helgen, du också? :)

2011-05-24 @ 17:50:16
URL: http://rebeccaharkonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0