Projektarbete:

Att överleva - är rätt!
Nu är jag och nielsen hemma från vårt projektarbete. Skulle åkt hem idag, men fick avbryta en dag tidigare på order från 112 när nielsen blev sjuk och började spy.
Tänkte berätta lite om vad som hände på ön.

Första dagen (Torsdag):
Jag tog körkooooooooort!!! Efter att ha åkt runt och "visat upp mig" lite så åkte vi till Tånnö där jag lämnat roddbåten dagen innan. Hade bara ätit frukost (kl6 för min del). Hungriga, men fortfarande glada rodde vi ut till ön. Rodde fel en gång, fick vandra runt på ön för att hitta rätt, sen fortsätta ro dit.
Det ösregnade vilket verkligen tog på krafterna. Försökte hålla allt torrt, slå upp tältet (som visade sig vara gigantiskt och därmed omöjligt att hålla värmen i) och få iordning på alla sakerna. Blodsockret hade sjunk drastiskt redan vid sju och vi somnade redan halv åtta.







Tummen upp för att alla fingertoppar (förutom tummarna) är blåa efter alla blodprov..

Andra dagen (Fredag):
Jag vaknade kl 12, då hade nielsen redan vaknat, druckit sjövatten, spytt och konstaterar att hennes blodsocker sjunkt till 3,9 (från startvärdet 5,3...) Mitt var nere i 4,0 och vi va sjukt trötta. Hittade lingon och ca 10 blåbär som blev vår lunch. Somnade igen vid 14 och vaknade runt 18 och gick ut och plockade svamp. Tände en brasa, grillade "sandsopp" och hade en allmänt sugig fredag (y)
(försökte samla regnvatten i en hink)











Tredje dagen (Lördagen):
Vaknade mitt i natten av att nielsen spydde.. Gick ut till henne för att kolla om allt va okej. Vi somnade om, men kl4 vaknade jag av att hon spydde igen - bara att ringa 112 och rådfråga. Blev tillsagda att om hon spydde igen skulle dom skicka ambulansbåtar och hämta oss, annars skulle vi åka hem när vi vaknade. Så så blev det, vi vaknade, packade ihop och jag rodde hem. Tog med sjövattnet som jag drack av (som nielsen fick sluta dricka efter hon spydde på morgonen) för att ta prover på det i skolan sen. Helt pissgult när man jämförde med det vanliga vattnet!

Filmade när vi rodde dit, när vi grillade och när vi rodde hem. Tråkigt nog kan jag inte ladda upp dom här, men ska försöka lite senare :)

Jag mår bra nu, men nielsen ligger hemma i feber... Hoppas du blir bättre snart!



Kommentarer
Postat av: beccis

alltså ni är störda! men grymma på samma gång. :D ♥

2011-09-11 @ 21:15:55
URL: http://rebeccaharkonen.blogg.se/
Postat av: ester

låter som ett verkligt äventyr! grymt att ni genomförde det :D ♥

2011-09-11 @ 21:29:58
URL: http://esterus.blogg.se/
Postat av: Asger

Haha, super cool!!

It looks like you had a great survival tour, Survival of the fittest ;)

2011-09-12 @ 12:05:26
Postat av: Néa

Asger: I don't really know if it felt that "great" haah, but cool to see how you really react when everything happens :)

2011-09-12 @ 15:31:53
Postat av: Asger

Haha, true that it might not have felt that great, but you grow and learn from the experience, and its fun to look back on :)

2011-09-12 @ 22:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0